top of page

בשביל מה אני בכלל צריך יועצת קריירה?

כבר עשיתי תפקיד סמנכ"ל בחברה גדולה, הגעתי לכך בלי יעוץ...
ראיינתי מאות מועמדים בחיי – אני צריך ללמוד להתראיין?
מה יועצת יכולה כבר לחדש לי?
אז זהו, שיכולה והרבה:
קודם כל, להכנס לחיפוש עבודה אנרגטי ויעיל, למקד את התפקידים שיועילו לקריירה 
לימדת אותי איך לבצע נטוורקינג, לייצר הזדמנויות וגם ליהנות מזה. איך לגשת לראיון עבודה, במה להתמקד, איך לספר את הסיפור שלי, להעביר את המסרים הנכונים, ובלי לעייף ...
ואכן ההזדמנויות עלו, בחרתי ואת היית משמעותית שם: להאזין, לשאול, לייעץ. 
והיום אני בתפקיד מדליק בדיוק במקום הנכון.
אז תודה שלי - על הכל!

קפה.jpg
Image by Nathan Dumlao

חודשים של חיפוש עבודה ותחושה שכלום לא קורה. מה אני עושה לא נכון?

מדהים כמה פגישה אחת יכולה לשנות חודשים ארוכים של תחושה שהכל תקוע. חודשים של חיפוש עבודה ותחושה שכלום לא קורה. מה אני עושה לא נכון?  רצון יש, ניסיון יש המון אז למה לא חוזרים אלי ? אפילו ראיון טלפוני לא היה.
וככה שבוע אחר שבוע, חודש אחר חודש והתחושה הרעה וחוסר האמונה כבר מציפים אותי. הבנתי שמשהו חייב להשתנות אז קבעתי פגישה עם שלי. לא באמת ידעתי למה לצפות, פשוט הגעתי ממקום של ... גרוע יותר כבר לא יכול להיות. והפלא ופלא ממש כמו קסם עוד זווית ראיה שונה על הדברים ועוד עצה טובה לגבי התהליך ועוד רעיון שאפילו לא חשבתי עליו ופתאום הכל שונה. קיבלתי זריקת אנרגיה מטורפת, התחלתי לעבוד בזה ובעיקר התחלתי להאמין בזה.
זה לקח בדיוק שבוע והתחילו הטלפונים, הזמנה לראיונות, תחושה שזה כן אפשרי וזה כבר מגיע. והכל בזכות פגישה אחת. כמה שעות שביטלו ברגע תחושות של כמה חודשים ומשם הכל כבר היה נראה אחרת. אז היום לאחר שמצאתי והתחלתי באתגר הבא זה הזמן להגיד תודה.
תודה לך שלי על שגרמת לי להאמין. תודה על תהליך משנה מציאות.
תודה!

66648489_679255292552592_688346900497589

לקוחות משתפים

שלי יקרה,

הגעתי אליך לפני כשנה, חדור רצון לשנות תפקיד ולהתפתח אבל חסר את יכולות היחצ"נות והביטחון העצמי להציג את יכולותי ולהצליח לממש את הרצון שלי.
עברנו ביחד תהליך יסודי של הגדרת מטרות ויעדים, התווית הדרך להגיע אליהם, והרבה תרגול על מה ואיך להגיד בראיון עבודה ובכלל במשא ומתן מול המעסיק הפוטנציאלי.

בשעה טובה אני מתחיל תפקיד חדש ומאתגר שהוא בדיוק מה שחיפשתי. ראיון הקבלה זרם בטבעיות ואיפשר לי להביא לידי ביטוי את כישורי והתאמתי לתפקיד, בדיוק כפי שתרגלנו. התרומה שלך לתהליך שעברתי עד לקבלת התפקיד היא עצומה, ויש לך חלק גדול ומכובד בהצלחה שלי לקבל את התפקיד – אם בתהליך מובנה ומסודר, אם בעצות ותובנות מניסיונך הרב בעולם התעסוקה והקריירה, ואם בליווי טלפוני בכל שעה שהרגשתי צורך.

רוצה להודות לך מאוד על המקצועיות ועל היחס והליווי האישיים ומאחל לאחרים שיהנו גם הם כמוני משירותי הייעוץ ומהתובנות שלך, ויזכו ולהגשים את שאיפותיהם וחלומותיהם בעזרתך.

תודה מקרב לב

Image by Glenn Carstens-Peters
_edited.jpg

הוא התקשר לפני 14 חודשים

משהו בקול שלו נשמע מאוד בטוח וכריזמטי אבל בין השורות אפשר היה לשמוע דברים נוספים, כבר אז קלטתי את ההיסוס, האכזבה שהיתה לו לאורך השנים ממקומות עבודה וזה בהחלט סיקרן.
 

סיפרתי לו על התהליך מולי וגם אז שמעתי את החששות כמו צעקות שקטות ללא מילים אבל עם המון נוכחות. "פינגפונג" של התמסרויות...כן להיפגש לא להיפגש, מה אני אקבל מזה וכו. בסוף קבענו, ישבנו שעה לפגישת הכרות- רציתי לאפשר לו להוריד את החששות, לספר לו מה אני עושה, לשמוע אותו ולהתאים לו את השרות הטוב ביותר עבורו להמשך ניהול הקריירה. אבל גם שם עלו החששות סיימנו את הפגישה ולמיטב זכרוני אפילו ביקשתי שלא ישלם הפעם, זה לא ממקום שבו הקטנתי את עצמי אלא מבחירה שמשהו לא היה לי שלם ומדויק וכך נפרדו דרכנו.


אחרי 6 חודשים הגיע הטלפון " בואי נקבע פגישת ייעוץ ונתחיל!" משהו בזה שאדם לוקח את גורלו בידיים תמיד תמיד מגייס אותי במלוא המוטיווציה לתהליך.

וואו, הפגישה היתה קשה, נאמרו דברים לא פשוטים מצידי על דרך ההתנהלות שלו, הבחירות שעשה, המקום שממנו הוא מנהל את חייו, וכמה "זירות" אחרות כמו - זוגיות, ילדים, בריאותו נפגעות ולא מדוייקות בחייו, בעיקר ראיתי כמה ויתר על עצמו וזה כאב, נשבעת, לא היה קל.

הדברים נאמרו מתוך אמונה גדולה באדם, ביכולות שלו, במה שראיתי שעוד קיים שם ובענק, זה היה קשה אבל הכרחי. הייעוץ איתו היה מסוג הפגישות שאני כיועצת מרגישה בשיא הייעוד שלי ומצד שני החששות שפגעתי, או אולי לא הובנתי פועלים שעות נוספות...
הדיוק בפגישה כזו הוא סוג של אומן שמהלך על חבל דק בין שיקוף לא פשוט לאמונה בוטחת ביכולות.
החג הזה קיבלתי טלפון מפתיע. הוא אמר תודה ושיתף במסלול מופלא שהחליט לעלות עליו בחודשים האחרונים. הוא נשמע שונה, החששות התפוגגו, יש עשייה, יש עבודה ויש דרך חדשה. התרגשתי לשמוע על העבודה המדהימה שהוא עשה, והמקום החדש שממנו הוא בוחר היום ומאוד התרגשתי שבחר להגיד תודה, מעבר למחמאה, זו גדולה ! הגדולה שלו להיות במקום טוב ולעצור לרגע להודות למי שהיה שם בדרך. אני לא לוקחת את כל הקרדיט אפילו לא את רובו, הייתי שם כחלק כנראה ממאות אלפי פעולות ומחשבות שהוא זה שהוביל. אבל הייתי שם ואני שמחה על כך. גאה בך !!  

היי שלי,

 

רציתי להודות לך על העבודה שעשינו יחד.
הפגישה איתך עזרה לי מאוד למקד את עצמי, הכנתי את כל החומרים שהיה לי חשוב להעביר לפני כל פגישה בתהליך הגיוס, הגעתי מאוד מוכנה והכי חשוב עם ביטחון עצמי כשוות ערך.

קיבלתי את התפקיד שחלמתי עליו...

תודה רבה!

Reading a Newspaper

הי שלי,
הצלחת! הצלחנו!


נזכרתי היום בשיחה הראשונה שלנו, הסברתי לך מה אני לא רוצה, ולמה הכל תקוע ולא עובד, כמה הכל מורכב וכמה אני עייף כבר מכל התהליכים, ושאני לא יודע איך לצאת מהלופ הזה...
אחרי הפגישה הראשונה שלנו חזרתי לנשום, הביטחון חזר, ובהמשך כבר הבנתי איך הדברים עובדים.
הצלחתי להגיע לראיונות מוכן, ממוקד, הבנתי איך להתנהל, והכי חשוב לא היו הפתעות, הכל היה מתוכנן ורגוע!
יצאתי מהראיונות כשאני יודע שנתתי את כל מה שאני יכול, ואני מעביר מסרים ברורים ומדוייקים.
אז זה עבד, ואפילו מהר, חתמתי חוזה, בדיוק בתפקיד שכיוונתי אליו.
תודה, פשוט תודה על הכל!

*חתמתי היום על החוזה😊*

הסתיים היום מסע ארוך ומאתגר שכל כולו התפתחות אישית ומציאת התפקיד הבא והארגון בו אבחר להתפתח.
בפגישה הראשונה דיברנו על הרצון שלי לעשות אחרת.
אחרת בתפקיד,אחרת בתחום העיסוק (אם אפשר..) , מבלי להתפשר על מידת ההשפעה.
אז בהתחלה הייתה אכזבה קטנה-גדולה, לזכותך יאמר שלא נתת לי ליפול ודחפת אותי להתקדם הלאה תוך הבטחה שהדבר הנכון עבורי אוטוטו מגיע...
צדקת!
שאלנו יחד לא מעט שאלות על התפקיד, היו סימני שאלה אבל מידת ההשפעה בו גדולה והפוטנציאל אדיר!
התקדמתי אט אט בתהליך תוך ראיונות ומפגשים שונים מהמוכר לי.
האמת..חוויה ממש טובה.
אז תודה רבה וענקית על המילים הנכונות, על ההכוונה ללא פשרות, על הליווי והייעוץ הכי טובים שיכולתי לאחל לעצמי והכי חשוב על ההתמדה והדאגה האינסופית.
אין ספק שהניסיון שלך הוא נכס עבור כל אדם שמחפש לדייק את עצמו לקראת התהליך של מציאת המקום הנכון ולהגיע הכי טוב והכי מוכן שרק אפשר.
מאחל לאנשים הפוגשים צומת כזו משמעותית בחיים שישקיעו בעצמם ושיזכו לעבור אותה יחד איתך! 
שוב תודה רבה , שיחקנו אותה 

Woman Writing
Researching and Writing
Image by Tom Rogerson

שלי היקרה,

שמח מאוד על היכרותנו שהביאה לכדי תוצאות.

רובנו לא מבינים לאשורו, את המשמעות של ראיון עבודה למשרה חדשה, בהיותו הליך מדויק, צפוי מדיד ומוקפד ע"י הגורמים המראיינים. ההליך פועל כ-"מסננת" דקה אשר מטרתה מראש להעביר את רק המתאימים ביותר. 

עם ההבנה הבסיסית שלי, כ-"איש מכירות" מנוסה, (בגזרת ההיי-טק), שראיון עבודה זו פגישת מכירה לכל דבר, וכאשר בה אני הוא ה"מוצר", ניגשתי לראיונות עבודה אליהם זומנתי, מתוך המטרה לעבור אותם בהצלחה.
נכחתי בלפחות חמישה עשר ראיונות עבודה, על פני כארבעה חודשים, בארגונים אשר מתאימים לי, ללא כל  התקדמות מהותית לפגישות נוספות. 

לשיטתי, אני מפרש זאת כ: Score rate = 0, (שיעור "הבקעה" = 0), ומבין שיש צורך במהלך מתקן באופן מיידי. על מנת שאני "אבקיע" ואצליח בראיון העבודה, עלי להגיע מוכן כראוי.

ואז פגשתי בך בתחילה לצורך היכרות ראשונית, ולאחר מכן לסדנא עמך שהביאה לשינוי משמעותי.

במהלך הסדנא, הבנתי בעזרתך, פתאום עד כמה עלי להיות מדויק בראיון העבודה. 
מדויק ברמת הסיפור המקצועי שלי, התכנים שאני משדר, מדויק ברמת מה לומר ובעיקר מה לא לומר, מדויק ברמת סדר אמירת הדברים, הכניסה שלי לפגישה, האווירה שאני מייצר במהלך הדיון, מדויק ברמת הנוכחות האוטנטית שלי בתהליך, ה-Vibe שלי, איך שאני נראה, התשובות שאני צריך לתת לשאלות שאני צפוי להן, ועוד.

וזה קרה, ובגדול. כל ראיון ופגישה אשר התקיימו לאחר הסדנא שערכתי עמך, ייצרו תוצאה חיובית והמשכיות מיידית. מאותו הרגע, ארבע הזדמנויות עסקיות אשר החלו בראיונות בהם נכחתי, התפתחו לכדי שלבים נוספים וחלקן  לכדי הצעות עבודה. כל זה קרה פחות מחודשיים מאז הסדנא עמך.

רציתי לומר לך תודה,
תודה על עזרתך, 
תודה על סדנא ממצה ומדויקת, 
תודה על ההכוונה וההנחיה הצמודה, 
תודה על הסבלנות, האכפתיות והמחויבות לאורך הדרך, 
תודה שעזרת לי לסלול את הדרך להצלחה בתהליך, 
תודה!

bottom of page